Eva & Henrik
30 april 2011, 12:05
Filed under: Okategoriserade

Idag har vi haft förmiddagsträning vid älven tillsammans med Matilda och Troja. Vi började med en enkelmarkering till Hank i rätt snårig skog. Första skicket blev sådär, inte dåligt men inte heller bra. Andra skicket blev klockrent, givetvis blev svårighetsgraden markant mindre då det var känd nedslagsplats. Därefter fick Troja först en enkel och sen dubbel.

Sen tog vi paus, prata/planera och varva in väntan o passivitet i träningen på ett naturligt sätt.

Därefter fick Hank en rak enkelmarkering på vatten, bra jobb men släppte och skakade i vattenkant (där jag stod). Enkelt löst med att jag backade bort från kanten upp på land. Då fanns inte en tillstymmelse till att skaka sig förnst apporten var levererad. Sen var det Troja med dubbelmarkering, himla fin lydnad på vatten! 🙂 Superkul att se!

Sen ställde vi oss på en udde, kastade en apport åt vardera hund. Troja fick börja och fixade bra. Sen fick Hank göra samma. Första full koll, andra mindes han, typ.  Han såg den inte i vattnet, underbar känsla när jag ser på Hank att han litar på mig, säger matte ditåt så är det ditåt ♥ 

På tisdag tränar vi igen. Tills dess blir det lydnad, vi är taggade att köra vidare nu, nästa helg åker vi till Anne för ett privatpass. Ska sätta mig ner och skriva vad vi vill ta upp då!

Seriösa Eva och Mupp Henrik