Djupa tankar och glada känslor!
22 april 2011, 15:53
Filed under: Okategoriserade

Ja ibland blir tankarna djupa. Jag har i tal (kommer hamna i skrift) berättat för mamma vart mina hundar ska placeras om jag helt plötsligt får en hjärtattack eller blir överkört, jag menar, you never know! ( vill tillägga att jag inte har några planer på att dö dom närmsta iaf 70 åren) men man vet ju inte och när det händer ska hundarna få det bra.

Nog med det.

Denna dagen har vart bra. Glädjande ”formcheck” nu är det bara att öka.

Hank var utomordentligt bra idag på apporteringsträningen. Vi började med en enkelmarkering i uppförsbacke med skogen i bak kant. Kirrade fint! Avlämningen lika så, träning ger förståelse. Därefter fick en ny människa som var med skicka sin hund Wilma på linjetag. ( självklart kommer man ihåg hundens namn haha) Hank fick sitta passiv i skuggan.

Därefter gick vi bort en bit. Jag och H la ut fem tennisbollar på rad som de två stora hundarna fick ha i minnet. Matilda och Troja gick upp i skogen och kastade ännu en enkel till Hank. Markerar fint och söker av lilla området där den landat med en snygg teknik enligt Matilda, kul! 😀 Därefter tog Wilma dubbelmarkering för att sen direkt göra ett linjetag. Medans Wilmas husse sen gick ut för att agera kastare drog M & T av två eller tre snygga linjetag. Efter det dubbelmarkering. Lite taktiksnack oss tre emellan sen tog Wilma ett linjetag  och sist fick Hank ta ett tjusigt linjetag 🙂 Efter den övningen kände jag mig mycket nöjd med Hank för dagen och han fick lägga sig o sova i bilen. Matilda och Wilmas husse körde varsin markering åt ett håll och två varsina linjetag åt andra hållet. Sen var det slut. Vi åkte hem och familjen Hedin bjöd än en gång på jädra go mat 🙂 

Jag är så glad i min fina fina hund! Sen vill jag gratta er som hängt med och förstått mig i ovanstående text! Skulle eg varit lite bilder från träningen men dom funkar inte att öppna i datorn, vet ej varför. Får fråga sis när hon kommer hem, lånade hennes kamera idag.

Glad påsk!



22 april 2011, 9:26
Filed under: Okategoriserade

5 km + intervall
200×4
100×4
50×4

Tack kära bror! 🙂

20110422-112435.jpg



Spring för livet!
22 april 2011, 7:37
Filed under: Okategoriserade

Ska snart ut på ett intervallpass med brorsan som är på besök från Skövde. Är inte jag trött efter detta är det nåt fel. Men ingen tid att spilla finns, 12 ska jag och Hank träna apportering med Matilda!